Aquest llibre Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. És un llibre de Francesc Balaguéi Felipe Zayas de l'editorial UOC publicat l'any 2007. Mitjançant diferents entrades aniré explicant de manera molt resumida els aspectes més importants que hem treballat a classe, per finalitzar sempre hi haurà una petita frase que n'ajudi a reflexionar sobre la importància de les noves tecnologies tant en l'àmbit d'educació com en qualsevol aspecte de vida.
El primer capítol "Introducció": parla de la importància que tenen les noves tecnologies en la vida diària, i les diferents eines que tenim per poder utilitzales, també de la importància de tenir un bloc en l'actualitat com una eina de treball com un bloc propi amb el qual comparteixes idees i coneixements amb qualsevol persona del món.
És important diferenciar entre dos tipus de persones dintre del món de les TIC: els nadius (persones que van néixer entre els 5 i 15 anys enrere i són la primera generació que ha crescut immersa en la tecnologia) també anomenada "Net Generation" o "generació de xarxa" i l'altre tipus de persona seria els immigrants digitals, aquells que han nascut abans de l'any 1960 (pares, avis, alguns mestres etc.) que s'han adaptat aquest nou model i aprendre-ho tot de nou.
Altre aspecte important és la diferencia entre Web 1.0 i Web 2.0:
Web 1.0: aplicació web on molt poques persones podien tenir un web personal.
Web 2.0: aplicació on qualsevol persona pot crear el seu espai i penjar la seva informació a Internet.
El blog podria tenir milers de significats però per mi és lloc personal autogestionats en la qual es comparteixen idees i opinions d'interessos comuns i en la creació compartida del coneixement. i el conjunt de blocs és Blogsfera. Els elements propis d'un bloc són: Blogroll (llista d'enllaços que són recomanats per l'autor del bloc), és molt important tant per el mateix autor del bloc com per les persones que entren a veure el teu bloc l'organització dels continguts i per això s'utilitzades etiquetes. Més endavant us penjaré una entrada sobre el RSS.
2.Blog Educatius:
Una mica d'història el sistema de l'escola tradicional es caracteritzava per un sistema "d'aprendre", en l'actualitat l'Escola Nova, es basa en "aprendre fent", aquest fet obliga a una interacció a l'aula, i el paper del professor intervé com a guia. L'Escola Nova introdueix la impremta i la revista escolar i l'assemblea de classe, que no va començar tenir ressò fins passat els anys 80, tractava de la dedicació d'un temps a classe per resoldre dubtes i buscar solucions, planificar i organitzar projectes.
L'Escola Nova entén els blocs com una eina de creació d'una pròpia identitat, ja que atorga als alumnes una autonomia i una responsabilitat d'allò que publiquen. Els alumnes han de ser conscients que tot allò que publica pot ser vist per al professor, companys d'aula, si no qualsevol que el visiti. Aquest caràcter públic fa que tinguin sentit construir continguts per compartir-los. Els blocs serveixen per pensar, escriure, compartir i participar.
Existeixen diferents classes de blocs:
Una mica d'història el sistema de l'escola tradicional es caracteritzava per un sistema "d'aprendre", en l'actualitat l'Escola Nova, es basa en "aprendre fent", aquest fet obliga a una interacció a l'aula, i el paper del professor intervé com a guia. L'Escola Nova introdueix la impremta i la revista escolar i l'assemblea de classe, que no va començar tenir ressò fins passat els anys 80, tractava de la dedicació d'un temps a classe per resoldre dubtes i buscar solucions, planificar i organitzar projectes.
L'Escola Nova entén els blocs com una eina de creació d'una pròpia identitat, ja que atorga als alumnes una autonomia i una responsabilitat d'allò que publiquen. Els alumnes han de ser conscients que tot allò que publica pot ser vist per al professor, companys d'aula, si no qualsevol que el visiti. Aquest caràcter públic fa que tinguin sentit construir continguts per compartir-los. Els blocs serveixen per pensar, escriure, compartir i participar.
Existeixen diferents classes de blocs:
Blogs de centre: on es publiquen horaris, dates importants, treballs fets a classe...Orihuela, resumeix les diferents definicions de blog en la següent:
Blogs destinats a cursos de formació i seminaris: s'utilitzen com a suport de classe, ajuden aquelles persones que no poden seguir de manera continuada a classes i mitjançant aquest bloc poden continuar les classes i ser conscient d'allò que es treballa a classe.
Blog del professor: funció és proporcionar informació als alumnes d'allò treballat a classe.
Blog de professor-alumne: interacció entre els alumnes i el professor i la gestió d'aquest és compartida.
"Lloc web compost per entrades organitzades mitjançant cronologia inversa, actualització freqüent i estil personal i informal"
No hay comentarios:
Publicar un comentario