Seguint amb la setmana de la SAE, dimarts teníem una activitat diferent. Es tractava de fer una visita al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). L’objectiu conèixer com es treballar en els museus els diferents temes d'escultura i materials amb els nens d'infantil.
Jo formava part del grup 2 per entrar al MNAC i teníem que estar allà a les 16h.
Primer de tot, ens ha explicat que, aquestes visites les fan per nens de P-4 i P-5 i que és molt important haver parlat prèviament amb la mestra per saber si han parlat o treballat abans el tema que es farà o no, o com a mínim com nosaltres saber el què venim a veure. El que resulta molt important a l’hora de guiar una visita com aquesta per a etapes d’infantil és jugar molt amb el l’experimentació, és a dir, donar als nens l’oportunitat que experimentin amb els materials que se’ls ofereix i a la vegada aprendre. Durant la visita guiada i les diferents activitats realitzades, ens pregunten amb freqüència: Què tenim davant? (els nens haurien de respondre: Escultures), De quin material està fet? (els nens haurien de respondre: Fusta, pedra, fang, metall...depèn de l’escultura que tinguin davant), Quina tècnica s’utilitza per donar-li aquesta forma? (Refredant, amb calor, amb les mans...etc). A partir d’aquestes preguntes que es fan als infants, es poden treballar diferents temes de música, plàstica, naturals...
A mesura que avançaba la visia fèiem tallers com si nosaltres fóssim nens d’infantil al MNAC i hem realitzat diferents activitats: hem jugat amb plastilina al ritme de la música, treballant així les diverses formes del material i con influïa el ritme de la música en la nostra acció, hem fet veure que érem ballarines de ferro. Totes aquestes activitats ens ha servit per treballar els materials, tècniques, sensacions etc. El tema principal que era l’escultura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario